De visie van donateurs op ethische fondsenwerving

De Code voor ethiek in de fondsenwerving is in 1996 ontwikkeld en aanvaard door de stichtende organisaties. De doelstelling van de Code was en is het afbakenen van de ethische grenzen van fondsenwerving. Wat is nu aanvaardbaar voor de donateur, en waarom? Welke kanalen, type boodschappen, mate van transparantie, enz..vindt de Belgische schenker belangrijk, duurzaam en correct, als basis in zijn of haar beslissing te steunen?


In een onderzoek van 2016 gaan 2 onderzoekers van de KUL/Brussel dieper in op alle facetten van fondsenwerving en de visie van de Belgische donateur hierop.

Het biedt inzicht in de beweegredenen om al dan niet aan een goed doel te schenken en een checklist voor fondsenwervers teneinde de eigen praktijk te kunnen aftoetsen.


Lees er alles over in de downloadbare pdf hiernaast.

Cookies

Deze website maakt mogelijk gebruik van cookies die u in staat stellen om uw ervaring op onze site te personaliseren, ons te vertellen welke delen van onze website mensen hebben bezocht en ons inzicht te geven in het gebruikersgedrag, zodat we onze communicatie en producten kunnen verbeteren.

Instellingen   Info  

OK

Instellingen

Deze cookies zijn essentieel om u in staat te stellen door onze website te bladeren en de functies te gebruiken.
Deze cookies maken het mogelijk informatie op te slaan die de manier waarop een website zich gedraagt of eruitziet verandert, zoals instellingen voor uw voorkeurstaal of regio.
Deze cookies verzamelen informatie over hoe u onze website gebruikt. Deze cookies worden ook gebruikt om affiliates te laten weten of u via een affiliatie naar een van onze websites bent gekomen. Alle informatie die deze cookies verzamelen, wordt geaggregeerd en daarom anoniem.

Info

Cookie Name  Value  ExpiresTypedescription